ارشيف

بازگشايی مجدد سفارت آمريكا در طهران

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


امروز سه شنبه 6/12/2011 روزنامه تلگراف از بازگشايی مجدد سفارت امريكا در طهران خبر داد. اين روزنامه از راه اندازی سفارت مجازی امريكا به دو زبان انگليسی و فارسی خبر داد.


 


هيلاری كلينتون وزير خارجه ايالات متحده امريكا در يك پيام ويديوئی ضبط شده به تاريخ 22/11/2011 پيام تبريك سفارت مجازی را اين چنين عنوان كرد: به سفارت مجازی ایالات متحده آمریکا در تهران خوش آمدید.


 


ایالات متحده آمریکا دارای نمایندگیهای دیپلماتیک در سرتا سر جهان است تا از این طریق با سایر دولتها ارتباط داشته باشد، تجارت و بازرگانی را تسهیل کند و از تفاهم و احترام متقابل حمایت به عمل آورد. از آنجا که ایالات متحده و ایران دارای مناسبات دیپلماتیک نیستند، ما برخی فرصتهای مهم را برای گفت وشنود با شما شهروندان ایرانی از دست داده ایم. اما امروز ما می توانیم فناوریهای نوین را برای ایجاد پل و ارتقاء تفاهم بهتر بین دو کشور و مردم این دو کشور بکار گیریم. و این دلیل راه اندازی این سفارت مجازی است.


 


این تارنما عرصه ای است برای ما تا به طور شفاف و بدون ترس با یکدیگر در مورد ایالات متحده، سیاستهای ما، فرهنگ ما و مردم ما گفتگو کنیم. شما در اینجا می توانید اطلاعاتی را در مورد فرصتهای تحصیلی در ایالات متحده و یا دریافت روادید برای آمدن و دیدار از ما نیز بیابید.


 


ما امیدواریم این سفارت مجازی ابزاری مفید برای شما باشد و از نظرات شما در مورد آن استقبال می کنیم. پس لطفا از صفحات فیس بوک و توئیتر ما بازدید کنید و نظرات و ایده هایتان را در مورد اینکه چگونه می توانیم بیشتر به تعامل بپردازیم و به رابطه مان عمق بیشتری بخشیم با ما در میان بگذارید.


از بازدیدتان بسیار سپاسگزارم و در انتظار شنیدن نظرات شما هستم


نكته قابل توجه اينكه اين سفارت مجازی، فقط به زبان فارسی و انگليسی می باشد و تمام مخاطبين و شهروندان ساكن در جغرافيای به نام ايران (رژيم اشغالگر فارس) را فارس قلمداد كرده و به زعم خود اين را پل ارتباطی ميان ملت و امريكا خوانده است. ملت تحت اشغال عرب با جمعيتی بالغ بر 10 ميليون نفر در الاحواز اشغالی واقع در مهمترين نقطه استراتيجی جهان چرا نبايد مورد اهتمام سردمداران آمريكا قرار بگيرد؟ اضافه بر اين ملت هایی چون كرد، اذری ،بلوچ و…. چرا؟ و اينكه اين امكان وجو د نداشت تا اين سفارت به زبان اين ملت ها منتشر شود!


 


با توجه به رويدادهای اخير منطقه و تهديدها و تحريم های اقتصادی و به خصوص گروگان گيری ديپلمات های سفارت انگليس اين تئورين جديد آمريكا را می توان پيامدی روشن در بازگشايی روابط خود با دولت اشغالگر فارس عنوان كرد و همچنين امروز بازگشت مجدد سفير آمريكا به سوريه هم پيمان و حامی تروريست های منطقه چون حزب الله لبنان شاهدی اشكار بر اين مطلب به شمار مي ايد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا