ارشيف

رژيم فارس اين روزها به طور فجيعی با تحريمات به عمل رسيده، دست و پنجه نرم می كند

 


 


 


 


 


از قطع رابطه هوابيمايی قطر با هواپيمايی ايران گرفته تا بی توجهی عمدی  كشورهای اروپايی نسبت به خريد نفت داخلی كه رژيم را از بی استفاده ماندن گالن ها نفت خام دچار حيرت و اضطراب كرده  و از نظر اقتصادی زير منگنه قرار داده است.


ايران كه عدم خريد نفط از جانب اروپا را به مردم خود به چهره ی مثبت نفع! تعريف كرده است، محمود بهمنی رئيس بانك مركزی از آن به عنوان معضلی عظيم ياد كرد كه طی آن قيمت نفط خام به طور حتم شاهد نوساناتی  خواهد شد و همچنين ركود بانك ها را جنگ به تمام عيار خواند و اضافه كرد كه جنگ اقتصادی جنگی مدمر و حتي  نابودگر از جنگ فعلی ست.


و اخيرا فسخ قرارداد شركت تلفن همراه نوكيا با رژيم فارس، اين دولت  را به مرحله ای جنونی  رسانده است. جنونی كه تنها در پشت صحنه گفتگوهايشان با شبكه های تلويزيونی و مجلات نمايان می شود


شركت مخابراتی نوكيا – زيمنس اخيرا اعلام كرده بود كه قراردادهای جديدی در ايران امضا نخواهد كرد و تعهدات فعلی خود را نيز به تدريج كاهش خواهد داد. شركت تلفن سازی همراه نوكيا با صدور بيانيه ای گفته است كه اين تصميم از اول ژانويه 2012 يعنی در اولين ماه از سال جديد ميلادی به اجرا گذاشته خواهد شد. نوكيا زيمنس از ژوئن 2010 تاكنون فقط با مشتری های موجود خود، قراردادهای جديد بسته و با اپراتور سوم ايران هم توافق نامه ای امضا نكرده است.


اين شركت هم اكنون اعلام كرده است كه به دليل تحريم های اتحاديه اروپا، سازمان ملل متحد و آمريكا عليه سازمان ها و دولت ايران، قادر نيست كه به فعاليت های اقتصادی خود در اين كشور ادامه دهد. و در سايه فشاری كه اين اتحاديه عليه بانك ها و نهادهای مالی دولت فارس وارد كرده اند، موجب شده است كه اين شركت در طی يك سال گذشته بتواند فقط مبلغ كمی از سرمايه خود را از ايران خارج كند. اين شركت می گويد قطع معاملات بانك های كشورهای اروپايی با بانك های ايران، ادامه كار را با مشتری های فارسیش غير ممكن كرده است. در سال 2010 م هم شركت نوكيا بد دنبال انتقاداتی كه از اين شركت در مورد فروش تجهيزات پيشرفته شنود مكالمات تلفنی به دولت فارس و رديابی مخالفان حكومت اين كشور شده بود، اعلام كرد كه فروش اين تجهيزات را در دولت فارس متوقف كرده است. اين در حالی ست كه يكی از مخالفين وابسته به اپوزيسيون جنبش سبز، در پی اعتراض به استراق السمع غير قانونی مأموران نظام به ارتباطات تلفنی مخالفين و به كمك همين شركت همراه سازی، بازداشت و به حبس محكوم شده بود. نوكيا با اين عملكرد فروش ابزار شنود موبايل به رژيم را تاييد كرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا