ارشيف

افزايش خشكسالي در ابوشهر و ممنوعيت ٣ دشت اين استان

مركز تحقيقات و مطالعات جنوب الاحواز اشغالي از
استمرار خشكسالي در استان ابوشهر جنوب الاحواز خبر داد .خشكسالي که بيش از هفت سال
است كه گريبانگر مردم شده است.

اين مركز افزود: متوسط بارندگی استان در سال آبی
جاری 40 درصد نسبت به میانگین دراز مدت کاهش نشان می‌دهد به‌طوری که میانگین
بارندگی در شهرستان‌های جنوبی استان قریب 75 تا 80 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 از بین مجموع 32 دشت موجود در استان، سه
دشت بوشکان، جم و ریز از طرف وزارت نیرو ممنوعه اعلام شده و تعداد 9 دشت دیگر نیز
در آستانه ممنوعیت قرار دارند.

خشكسالي متعمد و خشكانيدن منابع زير زميني از
جمله سياست هاي پليد رژيم جهت تصرف و تصاحب زمين هاو أملاك عرب منطقه چندين سال
است كه به طور مستمر در سراسر الاحواز اشغالي در حال أجرا است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا